poniedziałek, 6 maja 2013

WIOSENNE CIASTO Z RABARBAREM

Czy można w maju, przejść obojętnie obok straganu, który kusi  kolorami, kusi zapachami wiosny i zapowiedzią lata?



Jeśli ktoś ma wątpliwości, to odpowiem za niego;  
Nie można!!!







Jestem zachwycona, rumianymi pomidorami śmiejącymi się do mnie spomiędzy pęczków natki pietruszki i rzodkiewek.
Ślinka mi cieknie od zapachu małosolnych ogórków i małych cebulek z czuprynką zielonego szczypioru.
Nie mogę się nie zatrzymać, kiedy widzę świeży, różowy rabarbar...
Po prostu nie mogę...
Kupuję te kolorowe, kuszące badyle i gnam do domu, do kuchni...
A teraz...
Teraz wzdycham z lubością, siedząc przed monitorem i stukając w klawiaturę, bo  czuję aromat cudownego złotego ciasta z rabarbarowymi kostkami, zmieszanego  z wonią mocnego espresso.
Podjadam je, jeszcze cieplutkie i posypane na bogato i obficie cukrem pudrem, co sobie będę żałować...;)

Dla tych co zajrzą i nabiorą ochoty podam przepis - oczywiście łatwy - jak to u mnie w kuchni bywa.

WIOSENNE CIASTO Z RABARBAREM

1 masło
5 jaj
1 szklanka cukru
2 szklanki mąki pszennej lub tortowej
1 proszek do pieczenia
1/2 kg rabarbaru
cukier puder do posypania


miska, mikser, forma do pieczenia i apetyt :)

- masło utrzeć z cukrem
- do ubitego maślanego kremu dodawać po kolei całe jaja
- po zmiksowaniu wszystkiego na puszystą masę, dodać mąkę
 zmieszaną z proszkiem do pieczenia
(najlepiej przesiać przez sito, będzie lepiej napowietrzona, ale to czynność dla mniej leniwych)
- wyłożyć na wysmarowaną tłuszczem lub wyłożoną papierem 
 do pieczenia formę
- rabarbar umyć, obrać ze skórki i pokroić na kawałki (2 cm)
- wyłożyć na ciasto - lekko wcisnąć
- piec w temperaturze 170 stopni, około 40 minut
- po wystygnięciu można polukrować albo posypać cukrem pudrem

PROSTY LUKIER
cukier puder wsypać do filiżanki i i dolać do niego powoli, stale mieszając sok z cytryny - tyle ile wejdzie aby otrzymać konsystencję gęstego jogurtu

Nie byłam pewna czy rabarbar to owoc, czy warzywo, więc sprawdziłam - okazało się, że to bylina.
Czy bylina to owoc, czy warzywo - dalej jestem w kropce.
Wyszło na to, że jem ciasto z byliną, popijam kawą i jestem zadowolona jakby to był owoc. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz