środa, 20 marca 2013

CIASTO MARCHEWKOWE

 
 
Jestem uzależniona od słodyczy i nie chodzi tu o słodycz w smaku, ale o konkret.
Konkret to znaczy solidny kawał ciasta, najlepiej domowego wypieku.
Uwielbiam zapach, jaki unosi się w mieszkaniu, podczas gdy za szybą piekarnika rośnie i rumieni się kolejna pokusa.
 
 
 
 
Był czas, kiedy bohatersko omijałam ten kuchenny sprzęt i oszukiwałam sama siebie „ małymi dawkami” słodkości kupowanymi w pobliskiej cukierni.
Moje szaleństwo przechodziło i nadal przechodzi różne fazy i fascynacje; była faza murzynkowa, drożdżowa i chyba najdłuższa ptysiowa.
Ptysie z bitą śmietaną, poezja smaku na języku, były stałym i codziennym elementem dnia – mówiłam wtedy, że są jak lekarstwo na wszystko; na smutki i na ból gardła. Nawet próbowałam się w ten sposób leczyć, ale skutek był raczej opłakany niestety, jedno mogę powiedzieć, że przyjemnie było na pewno.
Teraz mam fazę na domowe popisy we własnym wykonaniu. Może to znak, że obrałam kierunek by stać się kobietą domową?
Moje ostatnie osiągnięcie to ciasto marchewkowe. Przepis łatwy, a ciasto delikatne, wilgotne, aromatyczne i pobudzające zmysły…
Jeśli ktoś to przypadkiem przeczyta to polecam; według tego przepisu uda się każdemu, nawet, jeśli jest to pierwsza próba w tej dziedzinie.


CIASTO MARCHEWKOWE

2 ½ szklanki mąki
1 ½ szklanki cukru
2 łyżeczki sody oczyszczonej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
½ łyżeczki gałki muszkatołowej
1 ½ łyżeczki cynamonu
½ łyżeczki soli
1 szklanka oleju
3-4 jajek
½ szklanki mleka
2 szklanki marchwi (startej na średnich oczkach)
1 starte na grubo jabłko, ( ale nie jest to konieczne)
Dodatki, jak kto lubi (wszystkie albo wybrane):
1 ½ szklanki wiórków kokosowych
¾ szklanki posiekanych orzechów
½ szklanki rodzynek


POLEWA I
Roztopiona z 1 łyżką wody czekolada

POLEWA II
1 serek śmietankowo waniliowy - homogenizowany (100g)
2 łyżki masła w temperaturze pokojowej
2 łyżki mleka
½ łyżeczki wanilii
Szczypta soli
2 szklanki cukru pudru

WYKONANIE CIASTA:
- Wymieszać wszystkie suche składniki
- Dodać płynne składniki
- Dodać marchew
Ubijać mikserem na niskich obrotach, aż uzyskamy jednolitą masę,wtedy dodać bakalie.
Wyłożyć na blaszkę (wyłożoną papierem lub wysmarowaną masłem)
Piec w temperaturze około 180 stopni przez 40 -60 minut w zależności od grubości wyłożonego ciasta.
Wskazana próba patyczkowa.

WYKONANIE POLEWY II:
- Utrzeć serek i masło
- Dodać wanilię, sól i mleko
- Dodać tyle cukru pudru, aby uzyskać gęstą masę
Smarować zimne ciasto.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz